Zupa fasolowa

    U mnie w domu prawdę mówiąc tylko mąż lubi takie zupki..no, ja też tam od czasu do czasu zjem, ale za bardzo nie przepadam.. W następnym wpisie będzie zupa fasolowa ciut inaczej..dla mnie lepsza  od tej fasolowej..ale to rzecz gustu.Wywar tej zupki może być z boczku wędzonego, żeberek wędzonych itp..,ale, że ja nie jadam wędzonego dałam boczek surowy.
    • 25 dkg fasoli Piękny Jaś
    • 2 marchewki
    • 1 pietruszka
    • kawałek pora
    • kilka ziemniaków
    • kawałek boczku surowego
    • czosnek
    • majeranek
    • sól, pieprz
    • listek, ziele
    Fasolę zalać zimną wodą [ woda ma być około 4-5 cm ponad poziom fasoli], moczyć ok. 12 godzin. Następnie dodać boczek, gotować do miękkości w tej samej wodzie. Dodać pokrojoną marchewkę i pietruszkę, pora oraz obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki oraz przyprawy.Dolać wody[ wedle uznania- czy ma być zupa gęsta czy rzadsza].Gotować do miękkości. Doprawić do smaku solą, pieprzem, czosnkiem, majerankiem.


    Komentarze