Rogaliki drożdżowo-francuskie

Przy niedzieli zaszalałam i rano upiekłam rogaliki..chyba pyszne wyszły, nie wiem, bo nie próbowałam..mąż mówił, że tylko mało słodkie, więc można dać więcej cukru, lub polukrować albo posypać cukrem pudrem po upieczeniu.Ciasto drożdżowo-francuskie..pierwszy raz takie robiłam.Wow..szykując ten wpis i ustawiając datę publikacji coś mnie tknęło ..27 lutego 2011 roku zaczęłam pisać bloga...rany jak ten czas leci..dziękuję Wam, że do mnie zaglądacie i być może korzystacie z moich przepisów..Zapraszam ponownie , zaglądajcie, komentujcie co Wam się podoba, a co może trzeba zmienić, jakie potrawy byście chcieli zobaczyć..w sumie ostatnio dużo u mnie zupek i nadal będą, bo dużo ich gotuję i ciągle poszukuję nowych inspiracji.
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • 6 dkg cukru
  • szczypta soli
  • 150 ml mleka
  • 3 jajka
  • 5 dkg drożdży świeżych
  • 1 cukier waniliowy
  • 4,5 dkg masła
  • dżem lub marmolada
Mąkę przesiać, dodać cukier i cukier waniliowy, jajka, sól, letnie mleko i pokruszone drożdże.Wszystko dokładnie wyrobić około 10 min. i odstawić pod przykryciem do wyrośnięcia.Po wyrośnięciu ciasto rozwałkować na prostokąt i posmarować roztopionym masłem. Ciasto złożyć na 3 jak ciasto francuskie. Znów rozwałkować w prostokąt i posmarować masłem i znów złożyć. Czynność powtórzyć jeszcze raz.Tak przygotowane ciasto rozwałkować i pokroić w trójkąty. Na szerszej części trójkąta ułożyć nadzienie i zwinąć formując rogal. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.Piec w 200°C około 15 min (aż się zezłocą ).


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.