Pikantny rosół po portugalsku

No i kolejna zupka..rosołek..a jak dodamy koncentrat pomidorowy i śmietanę będzie pomidorówka.Pomysł na taki rosołek znalazłam w książce..nigdy wcześniej do rosołu nie dodawałam skórki i soku z cytryny..polecam, wypróbujcie..u mnie rosołek z małymi zmianami ..nie miałam tyle ryżu, więc dodałam dodatkowo do ryżu makaron drobną ciętą nitkę...Nie lubię za bardzo mięty , więc nie dawałam..no i od siebie dodałam marchewkę.
  • 2,5 l wywaru z kurczaka
  • 1 cebula pokrojona w drobne piórka
  • 1-2 marchewki pokrojone w kostkę
  • 1 łodyga selera naciowego drobno posiekana
  • 1 łyżeczka skórki z cytryny drobno startej
  • 3 pomidory [ bez skórki -posiekane w kostkę]
  • 1 łodyga świeżej mięty [ nie dałam]
  • 2 filety z piersi kurczaka
  • 200 g ryżu [ 100 g ryżu i 100 g makaronu drobna nitka cięta]
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka oliwy
  • 2 łyżki świeżej mięty [ u mnie koperek]
W garnku połączyć wywar z kurczaka z cebulą, selerem, marchewką, skórką z cytryny, 1 łodygę mięty i oliwą.Powoli doprowadzić do wrzenia, po czym zmniejszyć ogień do minimum.Dodać filety z kurczaka i gotować na małym ogniu przez około 20-25 minut, aż mięso będzie miękkie.Filety i miętę wyjąć z garnka.Gdy mięso ostygnie pokroić w cienkie plasterki.W tym czasie wsypać ryż , gotować na małym ogniu 25-30 minut do miękkości.Do zupy włożyć kawałki kurczaka, dodać sok z cytryny i całość mieszać 1-2 minuty, aż mięso się zagrzeje.Doprawić do smaku, dodać posiekaną miętę i wymieszać.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.