Ciasto pierogowe z dodatkiem śmietany

Pierogów u mnie na blogu jest mnóstwo..prawie wszystkie z grzybami i kapustą - takie najbardziej lubią moje córki..Takie też będą na wigilię -z kapustą i grzybami..Ile razy robię pierogi, tyle razy muszę wypróbować nowy przepis na ciasto pierogowe..tym razem ciasto z dodatkiem śmietany..pomysł na takie ciasto podpatrzyłam tutaj.
  • 4 szkl.mąki
  • 2 duże jajka
  • 5 łyżek gęstej, kwaśniej śmietany
  • 3 łyżki oleju
  • szczypta soli
  • 3/4 szkl. letniej lub gorącej wody
  • dowolne nadzienie [ u mnie kapusta z grzybami]
Mąkę przesiać na stolnicę, zrobić dołek w środku, wbić jajka, dodać śmietanę, olej i sól. Zamieszać ciasto, dodawać wodę stopniowo wyrabiając miękkie i elastyczne ciasto.Przykryć,odstawić na około  10 - 15 minut.
Następnie podzielić ciasto na 4 części. 3 z nich nakryć  wilgotną ściereczką, a 4 część rozwałkować dość cienko . Wycinać kółka, nakładać nadzienie, sklejać .Tak samo postąpić z resztą ciasta.Pierogi gotować w osolonym wrzątku, podawać polane zeszkloną cebulką.

Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.