Ciasto czekoladowe nadziewane wiśniami

Zachciało mi się ciasta, ale jakoś chęci było brak na jakieś bardziej wymyślne ciacho, tak więc znalazłam tutaj przepis na szybkie i proste ciasto..Tak pysznie wyglądało i kusiło...ale u mnie takie nie wyszło... Tam na blogu był komentarz ..cytuję -To ciasto z tego przepisu jest nie do zmiksowania Mało co nie popsułam miksera..i faktycznie ciasto jest dość gęste i jest problem z miksowaniem...Ciasto zjedzone, ale nie byłam z niego za bardzo zadowolona..no, ale przepis wstawiam..może ktoś się skusi i zrobi lepsze od mojego.
  • 2 3/4 szkl. mąki pszennej
  • 1 szkl. cukru
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego
  • 1,5 czubatej łyżki ciemnego kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 3 jajka
  • 3/4 szkl. oleju roślinnego
  • 1/3 szkl.mleka
  • 1 słoiczek (min. 300 g) powideł lub dżemu wiśniowego
Wszystkie składniki z wyjątkiem powideł/dżemu zmiksować. Ciasto przelać do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Na łyżeczkę nabrać powidła/dżem, robić wgłębienia w cieście (im więcej, tym lepiej) i zostawiać w nich nadzienie. Za pomocą łyżki delikatnie wyrównać powierzchnię ciasta. Piec w 180°C ok. 35 min (z termoobiegiem). Wystudzić i oblać polewą czekoladową.
Polewa czekoladowa:
  • 80 g masła
  • 1,5-2 łyżki ciemnego kakao
  • 1 łyżka cukru
  • 3 łyżki mleka
W rondelku rozpuścić masło, dodać cukier. Mieszać i podgrzewać, aż się rozpuści. Zdjąć z ognia, dodać kakao i dokładnie wymieszać. Dodać mleko, pomieszać, chwilkę podgrzewać cały czas mieszając. Gotową polewę wylać na ciasto.U mnie dodatkowo posypane wiórkami kokosowymi.


Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.