Drożdżówka z automatu

Ostatnio zrobiłam się strasznie leniwa... i wyręczam się automatem do chleba...super sprawa..wystarczy wrzucić składniki , ustawić program ..i gotowe..tylko czekać.Przepis na drożdżówkę znalazłam tutaj..
  • 400 g maki pszennej np. tortowej
  • 200 ml mleka
  • 1 jajko
  •  70 g masła stopionego
  • 2 płaskie łyżeczki drożdży instant 20 g świeżych
  • 2 szczypty soli
  • 5 łyżek cukru
  • 3 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią 
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • 1/3 szkl. rodzynek
  • 1/3 szkl. orzechów włoskich 
  • 1/3 szkl.suszonych daktyli
  • żółtko + 2 łykii mleka - do smarowania

Do pojemnika maszyny do chleba wlać mleko, rozbełtane jajko, stopione masło, sól i cukier z cukrem waniliowym. Na to wsypać mąkę i na wierzch rozsypać drożdże i skórkę z cytryny.Maszynę do wypieku chleba nastawić na program 'szybki', stopień zrumienienia średni, kategoria wagowa I.
Po usłyszeniu sygnału dźwiękowego wsypać rodzynki , posiekane daktyle i orzechy.
15 minut przed końcem programu posmarować ciasto rozmąconym żółtkiem z mlekiem.




Komentarze

  1. Ja nie mam automatu... Ale dla ciasta drożdżowego jestem gotowa się poświęcić i robić wszystko ręcznie, takie jest dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ileż bym dała dzisiaj za taką drożdżówkę:) pozwól, że się poczęstuję:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.