Ciasto drożdżowe z dodatkiem ziemniaków

Wycinek z gazety z pysznie wyglądającym ciastem od dawna mnie kusił..ale jakoś nie mogłam się przybrać, żeby je zrobić..aż w końcu nadarzyła się okazja -akcja Ciasta z warzywami..no, ale nie jestem zbytnio zadowolona z efektu końcowego..ja zamiast polewy czekoladowej zrobiłam  kruszonkę i tak upiekłam...

  • 75 dkg ziemniaków
  • 8 dkg masła
  • 30 dkg mąki
  • 3 dkg drożdży świeżych
  • 125 ml mleka
  • 100 ml maślanki
  • 200 ml kwaśnej śmietany
  • 4 jajka
  • szczypta soli
  • 4-5 łyżki cukru
  • rodzynki
  • kruszonka
Ziemniaki obrać i gotować 10 minut.Odcedzić i zemleć.Z mąki , masła, mleka, drożdży oraz soli zagnieść ciasto,odstawić na  pół godziny do wyrośnięcia.Trzepaczką ubić żółtka, śmietanę i maślankę.Wlać do ciasta i wymieszać je z przestudzonymi ziemniakami.Połączyć z ubitymi na sztywno białkami.Dodać rodzynki.Przełożyć do foremki, posypać kruszonką i piec około 60 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.











Przy okazji też z tego ciasta upiekłam tartinkę z dodatkiem malin i te były o wiele lepsze..smakowały jak racuchy..ale były pieczone..



Jestem ciekawa jakie ciasta z warzywami upiekły inne osoby..Piekły razem ze mną [ dziękuję bardzo]:
Agnieszka - Ciasto z dżemem cukiniowym
Dorotka - Ciasto pietruszkowe
Iwonka - Ciasto z cukinią

Komentarze

  1. Jeszcze chyba raczej nie spróbowałem ... ciasta z warzywami, a wygląda to pysznie więc biorę się od razu za przepis !!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo intryguje mnie jego smak, czekam na przepis i po raz kolejny wielkie dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.