Przecier z ogórków na zimę



Kolejny zaległy wpis z zeszłego roku..nie mogę tylko znaleźć zdjęcia z już gotowego przecieru..

  • ogórki gruntowe
  • koper
  • chrzan
  • listki laurowe
  • pieprz w ziarnach
  • czosnek
  • sól
Ogórki umyć, zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Wodę z solą zagotować (na każdy litr 2 płaskie łyżki soli).
Do słoiczków nakładać starte ogórki, po jednym ząbku czosnku, jednym listku laurowym, małym kawałku chrzanu, małej łodydze kopru. Zalać odrobiną przegotowanej wody, pozakręcać słoiki i odstawić. Po około 2 tygodniach można je dodatkowo pasteryzować.



Komentarze

  1. Nie znałam jeszcze przecieru z ogórków, ale chętnie spróbuję :) Przepis zapisany :)

    Obserwuję i zapraszam do siebie http://zmiksowane.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kiszę w dużym garnku niekształtne i zbyt wyrośnięte ogórki przez 2 tygodnie. Po tym czasie ścieram /robot to robi/ pakuję do słoików i pasteryzuję ok. 30min. Nie ma lepszej zupy ogórkowej.
    Bożenko, Twój przepis jest oryginalny, muszę go wypróbować, tak z babskiej ciekawości.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hejka, ja robię podobnie, tyle że bez wody, ogórki kiszą się w swoim soku i nie trzeba ich pasteryzować. Ogórki ścieram, i na każdy starty litr ogórków wsypuję łyżkę soli niejodowanej, kamiennej, odstawiam na godzinkę aby puściły sok, napełniam słoiki, uciskając i na wierzch daję czosnek koper i odrobinkę chrzanu. Zamykam i zapominam. Dzisiaj otworzyłam słoik z zeszłego roku, a zupka przepyszna.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii.