sobota, 6 sierpnia 2011

238. Sałatka z ogórków, cebuli i papryki na zimę

Często korzystam z przepisów zamieszczonych na Wielkim Żarciu.  i tym razem przepis pochodzi stąd.


  • 2 i 1/2 kg ogórków
  • 1/4 kg cebuli
  • 1/2 kg papryki czerwonej
  • 1 szklanka cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 szklanka octu
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 2 łyżki soli
  • czosnek do smaku
 Ogórki ze skórką poszatkować, cebulę pokroić w półplasterki, paprykę też pokroić w cienkie paski.Poszatkowane warzywa zmieszać z pozostałymi składnikami i pozostawić na 3 godziny.Włożyć do słoików i pasteryzować15 minut. 
Przepis dodaję do Akcji Przetwory 2011. Warzywa psiankowate,

21 komentarzy:

  1. Kolejna fajna propozycja do zamknięcia w słoiczki na zimę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ta zalewe to zrobic z reszty skladnikow zimna czy jak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zalewy się nie robi oddzielnie.Wszystkie składniki należy wymieszać z poszatkowanymi warzywami i pozostawić na 3 godziny.

      Usuń
  3. przepis z wielkie Żarcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisane jest nad zdjęciem skąd pochodzi..i oczywiście jest z Wielkiego Zarcia..

      Usuń
  4. Dobry i smaczny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super sałatka, kilka słoików zrobiłam jakiś czas temu, a jest taka pyszna, że jak chce mieć coś na zimę to muszę dorobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja w tym roku nie robiłam..całkiem zapomniałam o tej sałatce..

      Usuń
  6. a zalewy nie za mało? wody się nie dodaje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wody się nie dodaje, warzywa wymieszane z olejem, solą itd, pozostawione na 3 godz. wytworzą sok.

      Usuń
    2. Jak zrobię to napiszę pozdrawiam

      Usuń
  7. nie wiem jakiego dodać pieprzu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według własnego gustu..ziołowego lub naturalnego..

      Usuń
  8. ja bym dodała jeszcze do tej sałaty ziela angielskiego

    OdpowiedzUsuń
  9. jest znakomita polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz... Pozdrawiam i zapraszam ponownie.....
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga ? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie..a umieszczę je w galerii ..